((دنیای مجازی و تکنلوژی))
وبلاگ تخصصی کامپیوتر مــــاهنشـــــــان

alireza09193458216.gif

ایجاد فایل و پوشه بدون نام در ویندوز

  هنگامی که شما به صورت   معمولی یک پوشه را تغییر نام می دهید اگر هیچ عبارتی را در کادر تغییر نام وارد نکنید فایل و یا پوشه شما نام اولی خود را می گیرد شاید شما هم مانند من دوست داشته باشید که بدونید چگونه می توان هیچ نامی را وارد نکرد و فایل و یا پوشه ای بدون نام ایجاد کنید،برای اینکار شما کار دشواری در پیش ندارید و فقط لازم است که به ترفند ساده ی زیر را به کار بگیرید.

برای اینکار دو راه بسیار شبیه به هم و ساده وجود دارد که ما در زیر به آنها اشاره می کنیم و شما با استفاده از هرکدام از این ترفند ها می توانید یک فایل،پوشه و.... بدون نام در کامپیوتر خود داتشته باشید،

روش اول:روی فایل و یا پوشه ی مورد نظر راست کلیک کرده و Rename را انتخاب کنید،حال کلید Alt را از صفحه کلید نگه داشته و از اعداد سمت راست 0160 را تایپ نمایید و Enter کنید.خواهید دید که به همین سادگی فایل و یا پوشه ی مورد نظر شما بدون نام شده است.

روش دوم:این روش هم تغیریباٌ همان روش اول است ولی ما برای اینکه بدونید این رو هم برای شما در میگم،در این روش شما همان کارهایی را که در روش اول کرده اید اینجا هم انجام بدهید ولی به جای عدد0160 می توانید عدد 285 را وارد کنید.

 

یادم رفت که بگم شما می توانید فایل و یا پوشه ی بدون نامی را که ایجاد کرده اید.بر روی گوشه و یا فلش و ... ارسال کنید که به همین صورت بدون نام باقی می ماند.



           
جمعه 20 بهمن 1391برچسب:, :: 16:54
عـلیرضافـــرضــی

چگونگی ایجاد رمز برای ورد 2007

شما می توانید از اسناد متنی خود که در ورد ذخیره می کنید مانند چیز های دیگری که می توان برای آنها پسورد گذاشت یک پسورد امنیتی انتخاب کنید تا کسی موفق به باز کردن اسناد متنی شما نشود.

اگر شما هم دوست دارید که این ترفند را یاد بگیرید می توانید به صورت زیر عمل کنید.

برای اینکار باید ورد را اجرا کنید سپس روی گزینه ی Office Button کلیک کنید بعد از منوی Prepare گزینه ی  Encrypt Document را انتخاب نمایید در پنجرهی باز شده ی جدید در قسمت passwora رمز عبور خود را وارد کنید پنجره ی جدیدی دوباره باز می شود دوباره رمز خود را وارد کنید.

کار به همین راحتی به پایان رسید.

فقط توجه داشته باشید که هنگامی که می خواهید از محیط ورد خارج شوید باید تغییرات را ذخیره کنید.



           
جمعه 20 بهمن 1391برچسب:, :: 16:53
عـلیرضافـــرضــی

ترفندی برای رمز گذاری بر روی فایل ها

برای این کار ابتدا باید روی فایل مورد نظر راست کلیک کنید و بعد روی گزینه ی send to رفته واز لیست رو به رو گزینه یCompressed (zipped)Folder را انتخاب کنید بعد از send کردن فایل مورد نظر به Compressed (zipped)Folder یک پوشه از نوع zip شده در کنار فایل مورد نظر به وجود می آید و با باز کردن آن پوشه جدید(zip ) کپی فایلی که به  Compressed (zipped)Folder سند شده بود مشاهده می کنید و بعد برای پسورد گذاری روی فایل کافی است در داخل پوشه جدید راست کلیک کنید(حتما باید در اطراف فایل راست کلیک کنید) وبعد رو گزینه ی Add a Password  کلیک کنید بعد از کلیک کردن، کادر Add Password باز می شود و حالا باید در قسمتPassword  رمز مورد نظر را بنویسید ودر قسمت پایین هم تکرار کلمه ی رمز را بنویسید حالا وقتی بخواهید فایل(نه پوشه) را باز کنید از شما پسورد می خواهد. حالا می توانید فایل اصلی را پاک کنید و از این فایلی که حالا رمز دار شده استفاده کنید.
سه نکته بسیار مهم:
1-
ابتدا برای امتحان ترفند یک فایل کم حجم انتخاب کنید مانند یک عکس تا به روند کار به خوبی اشنا شوید.
2-
ممکن است فایل هایی که حجم زیادی داشته باشند زمان این کار طول بکشد.
3-
نام فایل اصلی حتما باید انگلیسی باشد



           
جمعه 20 بهمن 1391برچسب:, :: 16:53
عـلیرضافـــرضــی

راه جالب جهت نفوذ به ویندوز XP بدون دانستن رمز عبور آن

 در صورتی که پسورد ویندوز خود را فراموش کرده اید با خوندن مطالب زیر می توانید به آسانی از پسورد  آن عبور کنید.

ویندوزxp  امکان جالب switch user را دارد که می تواند  محیط را برای کار user های مختلف فراهم کرد .حالا اگر شما اینpassword  را فراموش کرده اید می توانید از این روش استفاده کنید.

برای این کار شما می توانید در هنگام ظاهر شدن منوی کاربران(منظور جایی است که از شما پسورد عبور را می خواهد)، دو بار کلیدهایALT+CTRL+ DELETE را فشار دهید سپس در قسمت بالا نام کلمه administrator را تایپ کرده و قسمت password را خالی بگذارید و Ok را بزنید در این حال وارد سیستم می شوید.

حال اگر در هنگام نصب ویندوز Xp برای کامپیوتر خود  پسورد گذاشته باشیم چه کاری باید انجام دهیم؟

دراین صورت  دیگر روش بالا نمی تواند به ویندوز وارد شوید ولی نگران نباشید روش دیگری نیز هست که در ادامه به شما آموزش می دهیم...
برای این کار قبل یا هنگام بالا آمدن ویندوز کلید F8 را زده سپس بسته به نوع نیاز خود بکی از گزینه های Safe Mode را انتخاب کنید.
مشکل ترفند بالا این است که هر زمانیکه شما می خواهید کامپیوتر خود را روشن کنید.باید از ترفند های بالا استفاده کنید و ممکن است این کار خسته کننده به نظر برسد.

در این صورت با هرکدام از ترفند های بالا که به ویندوز راه پیدا کردید می توانید از طریق دستورات زیر برای همیشه از درخواست پسورد ویندوز خود خلاص شوید.

برای این کار:

بعد از وارد شدن به ویندوز در منو Start کلیک کنید سپس گزینه RUN را انتخاب کرده ودر جای خالی عبارت Control userpasswords2 را تایپ کنید.
پنجره باز شده دارای 2 TAB به نام هایUsers & Advanced می باشد.
TAB Users
را انتخاب کرده و تیک گزینه:User must enter a username and password to use this computer را بردارید.
با برداشتن تیک این گزینه دیگر هنگام ورود به ویندوز از شما پسورد گرفته نمی شود.

نکته :شما با استفاده از گزینه Add می توانید نام کاربری را به آن اضافه و با استفاده از گزینه Remove می توان نام کاربری را حذف کرد همچنین با استفاده از گزینه Properties می توان میزان دسترسی کاربران به ویندوز را تعیین کرد.



           
جمعه 20 بهمن 1391برچسب:, :: 16:52
عـلیرضافـــرضــی

اتصال به شبکه اینترنت، همیشه مقصر و علت اصلی در پایین آمدن سرعت کامپیوتر نیست، بلکه خود کامپیوتر، مهمترین علت آن است

در نظر بگیرید که سرعت کامپیوتر شما مرتباً کمتر و کمتر می شود، برنامه های نرم افزاری زمان زیادتری برای اجرا شدن لازم دارند و زمان وارد شدن به یک سایت در اینترنت، بسیار طولانی می شود. اتصال به شبکه اینترنت، همیشه مقصر و علت اصلی در پایین آمدن سرعت کامپیوتر نیست، بلکه خود کامپیوتر، مهمترین علت آن است. تعداد برنامه ها، فایل های قدیمی و حتی تنظیمات اشتباه، از دلایل کم شدن سرعت کامپیوتر هستند. در نظر بگیرید که سرعت کامپیوتر شما مرتباً کمتر و کمتر می شود، برنامه های نرم افزاری زمان زیادتری برای اجرا شدن لازم دارند و زمان وارد شدن به یک سایت در اینترنت، بسیار طولانی می شود. اتصال به شبکه اینترنت، همیشه مقصر و علت اصلی در پایین آمدن سرعت کامپیوتر نیست، بلکه خود کامپیوتر، مهمترین علت آن است. تعداد برنامه ها، فایل های قدیمی و حتی تنظیمات اشتباه، از دلایل کم شدن سرعت کامپیوتر هستند.

۱۰ نکته مهم ذیل به کامپیوتر شما سرعت می بخشد:

۱) استارت سریع! اگر عمل Shutdown در کامپیوتر درست انجام نشود، کامپیوتر در استارت بعدی، برای اینکه هارد را از لحاظ داشتن خطا یا اشتباه چک کند، با برنامه Scandisk استارت می شود که مستلزم صرف زمانی طولانی است. برای اینکه از اجرا شدن Scandisk جلوگیری کنید، به ترتیب زیر عمل کنید: از منوی استارت بر روی Run کلیک کرده و بعد دستور msconfig را اجرا کنید. سپس قسمت system configuration programs را باز کنید و در قسمت Register، general کلیک کنید و سپس فرمان “ Scandisk after error by shutdown disabled “ را فعال کنید. در آخر، همه پنچره ها را با دستور ok ببندید و ویندوز را دوباره استارت کنید.

۲) از کار انداختن پخش آهنگ هنگام بالا آمدن سیستم اگر کامپیوتر شما هنگام بالا آمدن سیستم، آهنگ پخش می کند، در صورتی که آن را از کار بیندازید، کامپیوتر سرعت بیشتری خواهد داشت. برای این کار، به ترتیب از Start/Settings/Control Panel، قسمت Sounds and Multimedia را انتخاب کنید. پس از آن، پنچره ای باز می شود. در آنجا مشخص شده است که کدام قسمتها به همراه پخش آهنگ عمل می کنند. قسمتهایی که با پخش آهنگ همراه هستند، علامت بلند گویی را در کنار خود دارند بر روی قسمتهایی که می خواهید پخش آهنگ آنها را غیرفعال کنید، مارک بزنید. سپس از منوی Name که در زیر آن قرار گرفته است، دستور None را انتخاب کنید.

۳) لغو دستور اجرای اتوماتیک برنامه ها بسیاری از برنامه هاهنگام استارت به طوراتوماتیک اجرامی شوند. آیا شما واقعاً به همه آنها احتیاج دارید؟ برای اینکه از استارت شدن اتوماتیک این برنامه ها جلوگیری کنید، از منوی استارت، Run را انتخاب کرده و سپس دستور msconfig را اجرا کنید. از طریق Register و بعد “ Auto Start “ قادر نخواهید بود که برنامه مورد نیاز خود را به صورت مجزا انتخاب کنید، بلکه فقط می توانید علامت تیک (P) یا ضربدر (×) را از جلوی برنامه هایی که نمی خواهید اجرا شوند، بردارید.

۴) پاک کردن برنامه ها شما همواره برنامه هایی را از اینترنت Download می کنید. برای پاک کردن آنها از برنامه Uninstall استفاده کنید، که آن را می توانید به ترتیب از Start/Settings/Control Panel تحت نام Add/Remove Programs پیدا کنید. برنامه ای را که می خواهید پاک کنید، مارک بزنید و بعد بر روی آیکون Add/Remove کلیک کنید. بدین ترتیب، برنامه به طور کامل از کامپیوتر شما پاک می شود.

۵) ایمیل های قدیمی را پاک کنید. ایمیل هایی که به خصوص با فایل های پیوست شده ( عکس، فیلم و فایل های موسیقی ) ارسال شده اند، سرعت و قدرت کامپیوتر را کاهش می دهند. به همین دلیل، تمام ایمیل های خود را به طور کامل بررسی کنید و آنهایی را که دیگر احتیاجی ندارید، پاک کنید.

۶) Defragment کردن هارد با دستور Defragment، هارد کامپیوتر خود را مرتب کنید. خود این کار، زمان می برد، ولی در عوض، سرعت کامپیوتر شما را بالا خواهد برد. برای این کار از منوی استارت Programs/Accessories/System tools/Disk Defragmenter را کلیک کنید. نکته: پس از شروع عمل Defragment، کامپیوتر را به حال خود بگذارید و هیچ کار دیگری با آن انجام ندهید.

۷) عکس زمینه را غیر فعال کنید. این عکسها با وجود همه جذابیتی که دارند قدرت و سرعت کامپیوتر را کم می کنند. بنابراین، بهتر است که عکس پیش زمینه را بردارید. برای این کار با کلیک راست ماوس بر روی صفحه Desktop، Properties را انتخاب کنید و در قسمت Background، دستور None را انتخاب کنید.

۸) فایل های موقت و آدرس های اینترنتی موجود در حافظه موقت را پاک کنید. در حالی که در اینترنت مشغول جستجو هستید، Browser مثلاً (Internet Explorer) کپی سایت های بازدید شده را بر روی هارد قرار می دهد. این کار، عمل جستجو را تسریع می کند، اما به تدریج مقدار زیادی اطلاعات جمع می شود که سرعت کامپیوتر را کم می کند. بنابراین، بهتر است که این فایل ها را پاک کنید. در Browser، از منوی بالای صفحه، Tools و سپس Internet Options را انتخاب کنید و آن گاه بر روی Delete Files، Delete Cookies کلیک کنید.

۹) کاهش ظرفیت فایل ها و آدرس های اینترنتی که در کامپیوتر ذخیره می شوند. پاک کردن هر روز فایل های موقت و آدرس های اینترنتی ، واقعاً اعصاب را خسته می کند. شما می توانید Cashe خود را طوری تنظیم کنید که فقط اطلاعات کمی را بتوانید ذخیره کنید. برای این کار در Browser، Tools و سپس Internet Option را انتخاب کنید. در پنجره باز شده بر روی قسمت Settings کلیک کنید. در آنجا قسمت Amount of disk space to use را برابر مقدار ۱MB تنظیم کنید.

۱۰) روزآمد کردن ویندوز شرکت مایکروسافت به طور مرتب نسخه های update ویندوز خود را برای کاربرانش ارائه می دهد. در نتیجه، قادر خواهید بود که درایوها و فایل های جدید را به صورت رایگان Download کنید. از منوی استارت، قسمت Windows update را انتخاب کنید. با این کار، ویندوز نصب شده بر روی کامپیوتر شما update خواهد شد .



           
جمعه 20 بهمن 1391برچسب:, :: 16:51
عـلیرضافـــرضــی

امروزه افراد متعددی هستند که هنگام کار با کیبورد اصلا دوست ندارن که دستاشون رو برای یک کار لحظه ای با ماوس از روی کیبرد جدا کنن و تمرکزی که هنگام کار دارن رو از دست بدن.

پس اگه شما هم مثل من جزو این دسته از آدما هستین این کلیدهای میانبر رو یاد بگیرید!!

لیست این کلیدهای میانبر جدید در کل محیط ویندوز 7 به شرح زیر است:

کلید Windows + ↑: بیشینه ساختن (Maximize) پنجره.
کلید Windows + ←: حرکت پنجره به سمت چپ. با انجام این عمل به صورت متمادی، کل پنجره به سمت چپ خواهد چرخید!
کلید Windows + →: حرکت پنجره به سمت راست. با انجام این عمل به صورت متمادی، کل پنجره به سمت راست خواهد چرخید!
کلید Windows + ↓: کمینه ساختن (Minimize) پنجره (ترفندستان) و بازگردانی پنجره از حالت بیشینه.
کلید Ctrl + Windows + ←: پرش به مانیتور سمت چپ.
کلید Ctrl + Windows + →: پرش به مانیتور سمت راست.
کلید Ctrl + Windows: کمینه ساختن (Minimize) و بازگردانی کلیه پنجره‌های باز.
کلید T + Windows: متمرکز شدن بر روی اولین پنجره موجود در Taskbar. با فشردن مجدد به پنجره بعدی موجود خواهید رفت و این گردش ادامه دارد. همچنین با فشردن کلید T + Shift+ Windows این گردش عقبگرد خواهد شد.
کلید Space + Windows: مشاهده دزدانه صفحه دسکتاپ! با این عمل، کلیه پنجره‌های باز، شفاف می‌شود به طوریکه صفحه دسکتاپ دیده شود.
کلید G + Windows: مرتب کردن کلیه Gadgetهای موجود به ترتیب حروف الفبا.
کلید P + Windows: تنظیمات (ترفندستان) نمایش خارجی نظیر Mirror ،Extend Desktop و غیره.
کلید X + Windows: صفحه Mobility Center مشابه ویندوز ویستا.
کلید Windows + #: باز نمودن پنجره شماره # موجود در Taskbar. به عنوان مثال برای باز نمودن اولین پنجره Taskbar کلیدهای Win+1 و برای باز نمودن سومین پنجره کلیدهای Win+3 را وارد می‌کنیم.
کلید Windows + +: بزرگ‌نمایی پنجره.
کلید Windows + -: کوچک‌نمایی پنجره.
Alt + P: نمایش و یا عدم نمایش صفحه پیش‌نمایش در هر پنجره.

همچنین کلیدهای ترکیبی زیر که به کمک ماوس صورت میگیرد مختص محیط Taskbar هستند:
Shift + کلیک بر روی یک آیکن: باز نمودن یک مورد جدید.
کلیک وسط ماوس بر روی یک آیکن: باز نمودن یک مورد جدید.
Shift + Ctrl + کلیک بر روی یک آیکن: باز نمودن یک مورد جدید با دسترسی ادمین.
Shift + راست کلیک بر روی یک آیکن گروهی شده: نمایش منوی پنجره شامل Restore All ،Minimize All ،Move All و غیره.
Ctrl + کلیک بر روی یک آیکن گروهی شده: گردش بر روی پنجره‌های موجود در این گروه.

لازم به ذکر است جهت اطلاع کاربران مبتدی، کلید Windows بین دو کلید Alt و Ctrl در سمت چپ کیبورد قرار دارد.
 
امیدوارم که لذت برده باشید!


           
جمعه 20 بهمن 1391برچسب:, :: 16:48
عـلیرضافـــرضــی

 

همان طور که می دانید ويندوز7 تعدادي قالب به‌طور پيش‌فرض دارد که شايد پس از مدتی تکراری شود. اما نکته اينجاست که در کشورهاي ديگري همچون استراليا، بريتانيا، کانادا، آفریقا و آمریکا قالب‌هاي خاصي وجود دارد که مخصوص همان کشورهاست و با انتخاب هر کدام از کشورهای مذکور به عنوان کشور مبنا، قالب آن کشور برای شما فعال می شود. اما با این روش فقط به یکی از این قالب ها می توان دسترسی پیدا کرد! اما اگر بخواهید بدون تغییر نام کشور به کلیه قالب‌های سفارشی این کشورها دست پیدا کنید چه می کنید؟ برای این کار ترفند جالبی وجود دارد که در ادامه آن را بیان می کنیم.

 

1- یک فولدر دلخواه را باز کرده و از تولبار منوی Tools و گزینه Folder Options را انتخاب نمایید.

2- در تب دوم،گزينه Show Hidden files را انتخاب کنيد، همچنين تيک گزينه Hide protected operating system files را برداريد.

3- به آدرس C:\Windows\Globalization\MCT برويد. در اينجا 5 فولدر مي‌بينيد که به‌فرمت MCT-XX هستند. اين 5 فولدر، همان قالب‌هاي مخفي هستند! به داخل هر کدام که برويد، يک فولدر Theme مشاهده مي‌کنيد. آن را که باز کنيد، فايل XX.theme را مي بينيد آن را نيز باز کنيد و از قالب جديد ويندوز خود لذت ببريد. بعد از اين‌کار مي‌توانيد دوباره به Folder Options برويد و برعکس مورد دوم را انجام دهيد.



           
جمعه 20 بهمن 1391برچسب:, :: 16:46
عـلیرضافـــرضــی

با رایانه‌تان تماس تلفنی بگیرید

تصور کنید در حال کار با لپ‌تاپتان هستید و تلفن همراه‌تان زنگ می‌خورد . مجبورید دست از کار با کامپیوتر بکشید و با تلفن‌تان صحبت کنید .

اما احتمالا خبر ندارید که در ویندوز۷ می‌توانید به جای این کار با کامپیوترتان به تلفن‌ها پاسخ دهید !

برای این کار شما تنها نیاز به یک رایانه دارید که دارای بلوتوث باشد.

با انجام تنظیمات کوچکی در ویندوز ۷ می‌توانید از میکروفون و اسپیکر لپ‌تاپتان (یا کامپیوتر شخصی) به جای هندسفری موبایل استفاده کنید .

در این حالت گوشی شما زنگ میخورد و همان طور که در حال کار با کامپیوتر هستید و بدون اینکه دست به تلفن همراهتان بزنید با استفاده از رایانه‌تان به تماس‌ها پاسخ می‌دهید و با دوستانتان صحبت می‌کنید . تلفن همراه‌تان هم میتونه ۱۰ها متر دورتر از رایانه‌تان باشد …

در این حالت صدای طرف مقابل ، از اسپیکر‌های رایانه و صدای شما هم از طریق میکروفون لپ‌تاپتان به گوش طرف مقابل می‌رسد .

برای این کار مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید:

- بلوتوث تلفن همراه و کامپیوترتان را روشن کنید.

- در کادر جستجوی منوی Start ویندوز ۷ ، کلمه Bluetooth را تایپ کرده و آیکون آن را اجرا کنید .

- بر روی Add Device کلیک کنید . منتظر بمانید تا بلوتوث رایانه گوشی شما را پیدا کند .

- مراحل را جهت نصب ادامه دهید و پیام های دریافت شده در رایانه و تلفن همراه را تایید کنید .

خوب حالا همه چی آماده است .

بر روی آیکونی که مربوط به گوشی شماست دو بار کلیک کنید .

حالا می‌بایست پنجره‌ای شبیه پنجره زیر مشاهده کنید :

خوب کار تمام است .

فکر کنم مابقی ماجرا دیگه مشخصه .

از همین بخش میتوانید :

۱-با کلیک بر روی اولین دکمه Connect میتونید از GPRS روی گوشی‌تان بر روی کامپیوتر استفاده کنید . (مناسب برای نوت‌بوک‌ها -در این صورت حتی در سفر هم میتونید از اینترنت در لپ‌تتان استفاده کنید و مثلا در جی‌تاک آنلاین باشید)

۲- با تایپ هر شماره‌ای در کامپیوتر و فشردن دکمه Call میتونید تماس بگیرید .

۳- با کلیک بر روی سومین دکمه میتوانید ، یک موزیک را در تلفن همراه‌تان پخش کنید و صدای آن ، به جای پخش از گوشی ، از اسپیکر رایانه‌تان پخش خواهد شد !

۴- و بالاخره با کلیک بر روی آخرین دکمه اسپیکر و میکروفون رایانه ‌تان تبدیل به یک هندسفری بلوتوث میشه که به صورت اتوماتیک پس از اولین زنگ به گوشی ، ارتباط تلفنی برقرار شده و می توانید با دوستان از طریق میکروفون کامپیوتر صحبت کنید و صدای دوستتان را هم از اسپیکر رایانه بشنوید . استفاده از این قابلیت خصوصا در نوت‌بوک‌ها و نت‌بوک‌ها به دلیل همراه داشتن میکروفن و اسپیکر داخلی شدیدا توصیه میشود و میتوانید به آسانی همچنان که به کار با رایانه شخصی تان مشغولید به تماس های تلفنی هم پاسخ دهید .

همچنین در بخش پایین همین پنجره می‌توانید از طریق بلوتوث به محتویات تلفن همراه خود دسترسی پیدا کنید – از اطلاعات نسخه پشتیبان بگیرید و یا فایلی را به تلفن‌همراه‌تان انتقال دهید .



           
جمعه 20 بهمن 1391برچسب:, :: 16:45
عـلیرضافـــرضــی
           
جمعه 20 بهمن 1391برچسب:, :: 16:44
عـلیرضافـــرضــی

افزایش شگفت انگیز سرعت انتقال داده در حافظه های usb



ادامه مطلب ...


           
جمعه 20 بهمن 1391برچسب:, :: 16:42
عـلیرضافـــرضــی

استفاده از فیلم به عنوان desktop background



ادامه مطلب ...


           
جمعه 20 بهمن 1391برچسب:, :: 16:36
عـلیرضافـــرضــی

disk manegment & cmd

بعضی اوقات  مطالب خیلی ساده اند ولی خیلی کار راه اندازند!!! یکی از این قسمت ها فرمت کردن هارد، فلش، وکلا اتصالات USB هست.

خیلی از کاربران موقع فرمت کردن فلش تنها گزینه راست کلیک و زدن فرمت را بلدند و اگر روزی این گزینه فعال نباشه و فلش باز نشه فکر میکنند فلش خراب شده!!!

یا مثلا موقع نصب ویندوز اگه دو هارد روی pc خود داشته باشید، طبیعتا بعد از نصب یک هارد شناسایی میشه، کاربر فکر میکنه دیگه هاردش سوخته یا اصلا ممکنه متوجه نشه یکی از هارد هاش کار میکنه!!!

حالا باید چیکار کنیم؟؟؟

جواب خیلی ساده است!!! هنگامی که رویmy computer راست کلیک کنیم، گزینه با نام manage وجود دارد که تقریبا اکثر تنظیمات خاص کامپیوتر درون آن قرار دارد که داخل همان  گزینه ای به اسم disk management وجود داره که هر دیسک متصل شده به سیستم را نشان میدهد چه مشکل فنی داشته باشه چه نداشته باشه!!

حتی  اگر فلش هایی که آسیب دیده باشند به سیستم متصل باشه ، این قسمت نشان می دهد و تنها در یک صورت نمایش داده نمیشه اون هم اینه که دیسک به طور کامل سوخته باشه!!!

در این قسمت تقریبا همه کاری روی دیسک قابل اجرا است از جمله تغییر پسوند، تعریف دیسک(ممکنه دیسک متصل باشه ولی در my computer نمایش داده نشه مثل نصب ویندوز برای کامپیوتر های دو هارده که از این قسمت باید دیسک را پیدا کرده و سپس آن را تعریف کنیم یعنی راست کلیک کنیم و اسمی برای آن مثل  d انتخاب کنیم) فرمت کردن کامل(مثلا شما وقتی روی فلش راست کلیک میکنید تا فلش را format کنید این گزینه کار نمیکنه ولی در این قسمت ممکن میشه) و...

قسمتی دیگر برای فرمت کردن و تغییر پسوند وجود داره که تقریبا آخرین امید هست، یعنی دیسک شما در disk mamngement عیب یابی نشد باید به این قسمت بروید آن هم cmd هست!!! اگه از ویندوز 7 استفاده میکنید کافیه عبارت cmd را در قسمت search منوی start تایپ کنید تا وارد محیط آن شوید، مثل محیط dos هست!!! صفحه مشکی رنگ و عبارات سفید!!!

در این قسمت شما باید با زبان کد نویسی آشنا باشید! مثلا برای فرمت کردن یک دیسک یا فلش کافیه عبارت  فرمت و اسم درایو را نوشته و اینتر بزنید:

format :c ==> enter ==> enter

قسمت cmd خیلی مهم هست و ترفند های خیلی زیادی داره مثل رجیستری که خیلی هایش را توی وبلاگ آموزش دادم!!!از cmd می توانید توی قسمت شبکه، دریافت سرعت دانلود یا سرعت اینترنت خودتون کمک بگیرید!!! ping  کردن یکی از معروف ترین دستورات شبکه ای cmd  هست که نحوه ی کار با آن را آینده توضیح خواهم داد.



           
جمعه 20 بهمن 1391برچسب:, :: 16:34
عـلیرضافـــرضــی

نصب نرم افزار های مربوط به قطعات کامپیوتر،یکی از مهم ترین کارهایی است که بعد از نصب ویندوز باید انجام شود! باز کردن قطعه ای از روی کیس و بستن قطعه ، نیاز به نصب نرم افزار می باشد! البته باید بگم همه قطعات نیاز ندارند مثل کارت شبکه!!!

کارت گرافیک،کارت صدا ،مودم و ... از سخت افزارهایی هستند که حتما باید بعد از نصب ویندوز با استفاده از سی دی مادر بورد نصب شوند!!! البته بعضی از آنها سی دی جداگانه دارند مثل بعضی از کارت گرافیک ها!!!!

سوالات رایج:

۱)از کجا بفهمیم قطعات ما مثل کارت گرافیک نصب اند یا خیر؟؟؟ کلا آموزش نصبش چه طوریه؟؟؟
۲)سی دی مارد بوردم را گم کردم!!! چکار کنم؟؟؟
۳)چه موقع هایی اصولا باید دوباره این ها رانصب کنیم؟؟؟

پاسخ:

۱)روی my computer راست کلیک کنید و به properties بروید و بعد از آن به device manager بروید!!!
تمام سخت افزار شناسایی شده سیستمتان در آنجا نمایش داده میشود، در صورتی که سخت افزاری نصب نباشه با علامت سوال زرد رنگ نمایش داده میشود!!! در این صورت شما باید سی دی مربوطه(مادر بورد) را داخل سی دی رام گذاشته و سپس روی آیکون نصب نشده راست کلیک کنید و سپس update driver را بزنید!!!

بقیه مراحل ساده و با زدن yes و next انجام میگیره!!!

 

۲)در صورت گم کردن سی دی مارد بورد شما باید مدل قطعات سخت افزاری خودتان را به دست آورید!!! یا از طریق باز کردن درب کیس یا از روی کاتالوگ خود سیستمتون و...

بعد از این کار اطلاعات خودتون را هم از اینترنت میتوانید دانلود کنید و هم از خدمات کامپیوتری بگیرید!!! مهمترین مطلب بدست آوردن مدل قطعات هست!!!

۳)اصولا بعد از نصب ویندوز، جدا شدن قطعه از ماردبورد(ضربه خوردن، تمیز کردن و هر عاملی که باعث جدا شدن بشه)و ... از مهمترین عواملی هستند که ممکنه قطعه به صورت نرم افزاری شناسایی نشه!!!

 



           
جمعه 20 بهمن 1391برچسب:, :: 16:34
عـلیرضافـــرضــی

در حاضر نرم افزار WinRar را میتوان معروفترین و همچنین قدرتمندترین نرم افزار فشرده سازی فایل دانست. بسیاری از کاربران از این نرم افزار به منظور فشرده سازی فایلها و همچنین باز کردن فایلهای فشرده rar و zip استفاده میکنند. اما از این نرم افزار میتوان استفاده دیگری نیز کرد! در این ترفند قصد داریم به معرفی ترفندی بپردازیم که با بهره گیری از آن میتوان یک فایل یا یک فولدر را در داخل یک عکس مخفی ساخت! به شکلی که پس از مخفی سازی شما تنها یک عکس خواهید داشت و تنها با باز کردن عکس توسط خود نرم افزار WinRarمیتوان به فایل دسترسی داشت. از این ترفند میتوان به عنوان یک شیوه بسیار حرفه ای مخفی سازی فایل و فولدر نام برد.

برای این کار:
شما به یک فایل تصویر با فرمت GIF و یا JPG و همچنین فایل یا فولدری که میخواهید مخفی کنید نیاز خواهید داشت.
ابتدا باید باید فایل یا فولدر مورد نظر را توسط خود نرم افزار WinRar فشرده سازی کنید. بدین منظور روی آن راست کلیک کرده و Add to archive را انتخاب کنید. محض نمونه نام آن را softestan.rar بگذارید.
اکنون این فایل فشرده که قصد مخفی سازی آن را دارید را در کنار تصویر مورد نظر خود که به عنوان مثال softestan.jpg نام دارد قرار دهید.
یعنی این دو فایل در کنار هم و در یک پوشه.
حال ، از منوی Start وارد Run شده و دستور cmd را وارد کرده و Enter بزنید تا وارد Command Prompt شوید.

اکنون در داخل CMD به فولدری که این دو فایل در آن قرار دارد مراجعه کنید. (یادآوری میشود برای تعویض دایرکتوری در CMD از دستور cd استفاده میشود.)
پس از مراجعه به دایرکتوری مورد نظر ، کافی است کد زیر را در CMD وارد کرده و Enter بزنید:

copy /b softestan.jpg + softestan.rar New-softestan.jpg

در کد فوق softestan.jpg نام عکس اولیه ، softestan.rar نام فایل فشرده که قصد مخفی سازی آن را داریم و در پایان New-softestan.jpg نام عکس تولیدی جدید است که فایل فشرده در آن مخفی میشود.
حالا کافی است به فولدری که فایلها در آن موجود بود مراجعه کنید ، یک عکس با نام New-softestan.jpg ایجاد شده است. تصویر این عکس همان عکس اولیه است ، اما در داخل این عکس جدید فایل فشرده ما نیز مخفی شده است که به هیچ وجه قابل مشاهده نیست!
اما برای دستیابی به فایل مخفی شده کافی است روی عکس تولید شده راست کلیک کرده و از Open with روی Choose Program کلیک کنید. در صفحه باز شده از میان لیست برنامه ها WinRar را انتخاب نموده و OK کنید. خواهید دید که نرم افزارWinRar عکس شما را به گونه ای اجرا میکند که فایل مخفی شده در دل عکس نیز پدیدار میگردد! حالا کافی است در WinRar دکمه Extract to را بزنید تا فایل فشرده از دل عکس خارج گردد.


همان طور که ذکر شد این روش یک روش بسیار حرفه ای برای مخفی سازی فایل و فولدر میباشد!!!

 



           
جمعه 20 بهمن 1391برچسب:, :: 16:33
عـلیرضافـــرضــی

حتمأ شما نیز میدانید که در داخل محیط ویندوز و در یک محیط خاص مانند دسکتاپ یا پوشه My Documents نمیتوان دو فولدر با نام یکسان ساخت. چرا که از نظر منطقی و آدرس دهی در داخل ویندوز این کار شدنی نیست. اما هم اکنون قصد داریم ترفندی ساده را به شما معرفی کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید در یک محل دو فولدر با یک نام کاملأ یکسان بسازید! !!!!
برای اینکار:


از طریق My Computer به محلی که قصد دارید دو فولدر با نام یکسان را بسازید بروید.
با راست کلیک و انتخاب New > Folder فولدر جدیدی ساخته و نام آن را به عنوان مثال ehsan akrami بگذارید.
همان طور که میبینید در این نام بین دو واژه akrami و ehsan یک فاصله توسط Space زده شده است.
حال مجددأ فولدر جدیدی ساخته و نام آن را این بار به صورت زیر قرار دهید:
واژه ehsan را تایپ کنید سپس کلید Alt را گرفته و عدد 255 را وارد کنید (از کلیدهای سمت راست کیبورد استفاده کنید) ، خواهید دید که یک فاصله تایپ خواهد شد. حالا واژه  akrami را وارد کنید.
با این کار شما دو فولدر با نام یکسان دارید که ظاهرأ نام یکسانی دارند اما در کاراکترهای وارد شده تفاوت باطنی وجود دارد.

 



           
جمعه 20 بهمن 1391برچسب:, :: 16:32
عـلیرضافـــرضــی

تا به حال برای من خیلی پیش اومده که جایی خواستم ویندوز عوض کنم ولی هنگام بوت شدن کیبرد کار نمی کنه یعنی numlock خاموشه و نمیشه دکمه ای را زد تا ویندوز بوت بشه!!!

خیلی از کاربران هم که تازه می خواهند یاد بگیرند ویندوز خودشون را عوض کنند وقتی با این قضیه مواجه می شوند کلا بی خیال ماجرا می شوند ولی کار بسیار ساده ای باید انجام داد تا دیگه این مشکل پیش نیاد!!!

برای این کار:

-برنامه REGEDIT را باز کنید .
-کلید زیر را پیدا کنید :

HKEY_CURENT_USER\CONTROL PANEL\KEYBOARD

یک متغیر از نوع STRING با عنوان INITIALKEYBOARDLNDICATOR ایجاد کرده و مقدار آن را 2 قرار دهید .



           
جمعه 20 بهمن 1391برچسب:, :: 16:31
عـلیرضافـــرضــی

شاید گاهی اوقات خواسته باشید از کامپیوتر خودتان در هر جا هستید عکس بگیرید!!! مثلا از میز کار یا از صفحات در اینترنت!!! ترفند خیلی ساده ای هست و اکثرا بلدید ولی خب این مطلب برای اون دسته از افرادی که هنوز آشنایی به این مطلب ندارند!!! من از میز کار خودم عکس میگیرم و آموزش آن را میگذارم!!!

برای این کار کافیه از روی کیبرد دکمه prt sc یا مشابه آن را پیدا کنید و آن را فشار دهید!!! یعنی از صفحه ای که میخواهید عکس بگیرید این دکمه را فشار دهید که معنای آن print screen هست!!!

سپس کافیه برنامه paint را باز کرده و با راست کلیک کردن paste را بزنید و حالا کافیه عکس خودتون را ذخیره کنید و یا مثل من آپلودش کنید  :

مثلا من تکه ی سمت راست را در برنامه paint بریدم برای اینکه عکس جا بشه و تنها قسمت سمت چپ را نگه داشتم!!!

این کار در مواقعی بیشتر استفاده میشود که شما امکان کپی کردن از مطلب خودتون را بنا به هر علتی ندارید مثلا شما به یک وب رفتید و کلا امکان کپی برداری وجود نداره و تنها با این روش کپی برداری امکان پذیر  هست یا شما در حال تماشای فیلم هستید و برنامه پلیرتون قابلیت عکس برداری نداره و با این روش میتوانید  قسمتی از فیلم را نگه داشته و عکس بگیرید!!!



           
جمعه 20 بهمن 1391برچسب:, :: 16:30
عـلیرضافـــرضــی

برای این کار شما در قسمت run عبارت cmd را تایپ کرده و اینتر بزنید تا وارد محیط cmd شوید!!!

بعد از آن تایپ کنید ping 4.2.2.4 -t را بنویسید و enter بزنید در حالت عادی باید جوابی بنویسه به این شکل replay from...... ایجاد شود و این نشان دهنده این هست که اینترنت شما سالم است و تمامی اتصالات آن هم درست میباشد!!!

نکته:

کلا این کار به چه درد میخوره؟؟؟

شما نمی توانید به اینترنت وصل شوید و با این کار عیب یابی بسیار آسان میشه اولین نکته این هست که اگر دستور replay from را دریافت کردید و باز به اینترنت وصل نشدید نشان دهنده ی ایراد از browser هست یعنی ممکنه شما از proxy یا همون فیلتر شکن استفاده کرده اید و یا از ultra که هردوی آن ها باعث عدم باز کردن وب میشه!!!! یا کلا browser خودتون بنا به هر علتی خراب شده!!!

ادامه بحث:

ممکنه بعد از ping شما با پیغام request time out مواجه شوید یعنی شما به اینترنت وصل نمیشوید و بعد از این کار پیغام ذکر شده را مشاهده میکنید که این مربوط میشه با قطعی از سوی شرکت خدمات دهنده یا تموم شدن حجم اینترنتتون(شرکت خدمات دهنده منظورم همون جایی هست که شما اینترنت را دریافت کردید مثل pars online, datak, mobin net,شاتل، لایزر ، خود مخابرات و ...) !!!!

اگر پیغام  destination host... را دریافت کردید این نشان دهنده ی این هست اتصال مودم با رایانه دچار مشکل شده یا باز هم قطعی از طرف شرکت خدمات دهنده است!!!



           
جمعه 20 بهمن 1391برچسب:, :: 16:29
عـلیرضافـــرضــی

گذاشتن عکس دلخواه در پس زمینه پوشه ها



ادامه مطلب ...


           
جمعه 20 بهمن 1391برچسب:, :: 16:26
عـلیرضافـــرضــی

ضعف امنیتی ویندوز



ادامه مطلب ...


           
جمعه 20 بهمن 1391برچسب:, :: 16:23
عـلیرضافـــرضــی

پست جدید امشب مربوط به تفاوت نسخه های ویندوز ۷ هست که سوال از آن بسیار زیاده که چه تفاوت هایی باهم دارند! قبل از آن که به این پست بپردازم، امیدوارم که تمامی طاعات و عبادات شما دوستان قبول باشه!!

چند روز پیش یکی ار بچه  ها از ip پرسیده بود و دوست داشت بدونه اصلا ماجرای این ip چیه که ایشالا سر فرصت دربارش صحبت میکنم! فعلا بنا به دلایلی از گفتن این بحث خودداری میکنم تا سر فرصت که بهتون بگم! از همه عذر خواهی میکنم به خاطر این که مثل چند ماه پیش مطل زیاد نمیگذارم!! ایشالا سر فرصت با یک خبر سورپرایز کننده میام پیشتون.

بگذریم، این هم مطلبی که از قبل داشتم برای دوستانی که از تفاوت نسخه های ویندوز 7 پرسیدند:

Starter

این نسخه کمترین امکانات و قابلیت ها را میان دیگر نسخه ها دارد و فقط پردازنده 32 بیت را پشتیبانی می کند. کاربر آن نمی تواند تم و نیز Wallpaper و Visual Styles را تغییر دهد. استفاده آسان، کارکرد سریع و مشکلات کمتر برای اتصال به اینترنت و شبکه از جمله مشخصه هایش هستند. Starter در واقع ادغامی از امکانات خوب و واکنش پذیری مناسب است. این نسخه هم چنین قابلیت پشتیبانی و سازگاری با جدیدترین نرم افزارها و سخت افزارها را دارد.

Home Premium

Home Premiu برای ساختن شبکه های خانگی و سهولت در به اشتراک گذاشتن عکس، ویدئو و موسیقی مناسب است. هم چنین با آن می توان برنامه های تلویزیون را تماشا، ضبط، بازنگری و یا متوقف کرد. کاربر با استفاده از مرکز رسانه ویندوز می تواند به همه گزینه های سرگرمی هم چون موسیقی و فیلم به آسانی دسترسی داشته باشد و در کل، بهترین تجربه سرگرمی را خواهد داشت. این نسخه از صفحه نمایش های لمسی و Windows Aero نیز پشتیبانی می کند.

Profeddional

بیشتر کاربران دسک تاپ از نسخه حرفه ای Windows 7 استفاده می کنند. امنیت و سرعت این سیستم عامل بسیار بالاست. نصب شبکه یا هرگونه وسیله جانبی هم چون چاپگر روی آن فقط به اندازه چند کلیک وقت کاربر را می گیرد. از جذابیت های این سیستم عامل باید به تهیه نسخه پشتیبان به صورت خودکار اشاره کرد. در این نسخه همه نیازهای کاربران خانگی و تجاری در نظر گرفته شده است و بسیاری از قابلیت های ویندوز اصلی دیده می شود.

Ultimate

Ultimate نسخه بسیار قدرتمند ویندوز 7 به شمار می رود و علاوه بر سهولت استفاده از برنامه های سرگرمی، امنیت خوبی هم دارد. حفظ اطلاعات خود کامپیوتر یا آنهایی که روی کارت های حافظه، فلش و USBها قرار دارند نیز با درایو های رمزگشای BitLocker و BitLocker To Go تضمین شده است. استفاده از themeها و برنامه های نوار وظیفه طبق سلیقه شخصی کاربر، اتصال آسان به شبکه و کم کردن نور نمایشگر به صورت خودکار برای استفاده بهینه تر از باتری برای لپ‏تاپ و کاهش زمان بارگذاری از جمله مشخصه های این سیستم هستند.



           
جمعه 20 بهمن 1391برچسب:, :: 16:22
عـلیرضافـــرضــی

یکی از ویژگی‏های بارز ویندوز7 ظاهر زیبا و جذاب آن است. این ویژگی به کمک تم یا قالب‏های موجود در آن شکل می‏گیرد. در ویندوز 7 به طور پیش فرض 6 تم قابل انتخاب است که با انتخاب هر تم، ظاهر صفحه دسکتاب و صداهای موجود در ویندوز تغییر می‏کند. اما بایستی بدانید که در ویندوز 7، علاوه بر تم های موجود، 5 تم دیگر نیز به شکل مخفی وجود دارد! در این ترفند نحوه آشکار‏سازی و انتخاب این تم‏های مخفی را برای شما بازگو خواهیم کرد. این قالب‏های مخفی با محوریت کشورهای استرالیا، کانادا، بریتانیا، ایالات متحده و آفریقای جنوبی ساخته شده‏اند و شامل تصاویر پشت زمینه‏ای از این کشورها هستند.

ابتدا بایستی قابلیت مشاهده فایل های مخفی سیستم را فعال نمایید. در منوی Start عبارت Folder Options را وارد کرده و Enter بزنید. در پنجره Folder Options به تب View بروید و تیک گزینه Hide protected operating system files را بردارید و Yes را انتخاب کنید. سپس پنجره را OK کنید.
اکنون وارد Computer شوید.
حال به مسیر C:/Windows/Globalization/MCT مراجعه کنید.
در این مسیر 5 فولدر مشاهده می‏کنید. این 5 فولدر متعلق به 5 تم مخفی هستند و عبارات 2 حرفی که در نام آنها مشاهده می‏کنید مخفف کشورهایی هستند که در بالا نام بردیم.
به دلخواه وارد یکی از پوشه ‏ها شوید. سپس به فولدر Theme مراجعه کنید و بر روی فایل موجود در آن دو بار کلیک کنید.
تم مورد نظر انتخاب شده و در حافظه ویندوز ذخیره شده است.
این کار را در هر 5 فولدر انجام دهید.
اکنون در صورتی که بر روی فضای خالی از صفحه دسکتاپ راست کلیک کنید و Personalize را انتخاب کنید، در قسمت My Themes این 5تم
را مشاهده میکنید. با کلیک بر روی هر کدام تم مورد نظر انتخاب می‏شود.



           
جمعه 20 بهمن 1391برچسب:, :: 16:21
عـلیرضافـــرضــی

تفاوت ویندوز 32بیت با 64 بیت



ادامه مطلب ...


           
جمعه 20 بهمن 1391برچسب:, :: 16:20
عـلیرضافـــرضــی

حذف کردن برنامه هايي که پاک نميشوند !   

  unistallبه دلايلي که براي ما معلوم نيست بسياري از برنامه ها به طور کامل پاک  نميشوند در نتيجه بسياري از کاربران سعي مي کنند با حذف پوشه يا شاخه آن برنامه مقدمات پاک شدن آن را انجام دهند اما نام چنين برنامه هايي براي هميشه در فهرست Add\Remove Program باقي خواهند ماند براي آنکه فهرست اين برنامه ها را از بين ببريم بايد از رجيستري استفاده کنيم : ابتدا به کليد زير برويد : HKEY_LOCAL_MACHINE\Microsoft\Windows\Curent Version\uninstall و سپس کليد متناظر با اين کليد را باز کنيد و حالا برنامه هايي را که نمي توانستيد پاک کنيد را از اين جا حذف کنيد تا براي هميشه از بين بروند



           
جمعه 20 بهمن 1391برچسب:, :: 12:16
عـلیرضافـــرضــی

پنج نکته امنیتی برای کاهش خطرات مدرن وب



ادامه مطلب ...


           
جمعه 20 بهمن 1391برچسب:, :: 12:14
عـلیرضافـــرضــی

 

بازکردن رمز عبورشبکه های بی سیم - WiFi
 
گاهی اوقات بدلیل زیاد بودن رمزهای عبور برنامه های مختلف، بیشتر آن ها در دراز مدت فراموش می شوند و به طبع مشکلات فراوانی را بوجود می آورند. مدیران شبکه ها نیز از این واقعیت جدا نیستند و با فراموش کردن رمز عبور مجبور به خرج هزینه های زیاد می شوند اما توسط نرم افزاری که معرفی خواهیم کرد شما می توانید در کامپیوتری که رمز عبوری در آن ثبت می شود، پسوورد را بازیابی کنید.

Wireless Key Viewer نرم فزاری رایگان و کم حجم می باشد که می تواند به عنوان یک دستیار کوچک اما موثر به شما و مخصوصا مدیران شبکه های بی سیم کمک کند. توسط این برنامه شما قادرید تا رمز عبور تمامی شبکه های بی سیم WEP / WPA را که در کامپیوتر شما ذخیره شده اند را بازیابی کنید. این نرم افزار نیاز به نصب گاهی اوقات بدلیل زیاد بودن رمزهای عبور برنامه های مختلف، بیشتر آن ها در دراز مدت فراموش می شوند و به طبع مشکلات فراوانی را بوجود می آورند. مدیران شبکه ها نیز از این واقعیت جدا نیستند و با فراموش کردن رمز عبور مجبور به خرج هزینه های زیاد می شوند اما توسط نرم افزاری که معرفی خواهیم کرد شما می توانید در کامپیوتری که رمز عبوری در آن ثبت می شود، پسوورد را بازیابی کنید.

Wireless Key Viewer نرم فزاری رایگان و کم حجم می باشد که می تواند به عنوان یک دستیار کوچک اما موثر به شما و مخصوصا مدیران شبکه های بی سیم کمک کند. توسط این برنامه شما قادرید تا رمز عبور تمامی شبکه های بی سیم WEP / WPA را که در کامپیوتر شما ذخیره شده اند را بازیابی کنید. این نرم افزار نیاز به نصب ندارد و بدون هیچ گونه فایل DLL ای کار می کند. فقط نرم افزار را بر روی سیستم خود کپی کنید و آن را اجرا کنید و کار تمام است.

لازم به ذکر است که این برنامه یک برنامه هک کردن شبکه های بی سیم نیست و در صورتی می تواند رمز عبوری را بازیابی کند که بر روی سیستم هایی اجرا شود که رمز عبور در سیستم عامل ثبت شده باشد. در این صورت قادر به بازیابی رمز عبور است و در کمترین زمان ممکن این کار را برای شما انجام می دهد. همچنین اگر این رمز توسط نرم افزار دیگری محافظت شود، قادر به باز کردن آن نیست.

 

PCAVWK0

با این که این نرم افزار قادر است تا تمامی رمزهای عبور شبکه های بی سیم را بازیابی کند اما در صورتی است که شما به شبکه توسط سرویس “Wireless Zero Configuration” ماکروسافت ویندوز XP و یا سرویس “WLAN AutoConfig” ویندوز ویستا متصل باشد.

نرم افزار قادر است تا تمامی رمزها را ذخیره کند و آن ها را به صورت Text/Html/XML تبدیل کند. همچنین یکی از امکانات خوبی که نرم افزار را نسبت به گونه های مشابه قدرتمند تر کرده است، قابلیت حمل بدون نصب است (Portable) توسط این قابلیت شما می توانید بدون نصب، آن را بر روی هر سیستمی اجرا کنید و کاملا از آن با تمامی توانایی هایش استفاده کنید! برای دریافت نرم افزار به لینک اول مرجعه کنید.


http://www.nirsoft.net/utils/wireless_key.html
http://www.nirsoft.net
http://www.techmixer.com
http://www.pc-article.ir

 



           
جمعه 20 بهمن 1391برچسب:, :: 12:12
عـلیرضافـــرضــی

کاربا کامپیوتر هنگام رفتن برق

 

ممکن است شما هم گاهي مشغول کار با کامپيوتر بوده ايد که ناگهان برق ميرود و کار شما نيمه کاره ميماند ، حتي ممکن است بر روي يک پروژه بزرگ کار ميکرديد و اطلاعات را ذخيره نکرده بوديد اما با اين اتفاق تمامي زحمات شما از دست مي رود. پس بايد چاره اي بيانديشيد ، قصد داريم به شما ترفندي را معرفي کنيم که با استفاده از آن ميتوانيد بدون خريداري دستگاه خاصي کاري کنيد که با رفتن برق دستگاه شما خاموش نشود!


روي دسکتاپ يا صفحه اصلي راست کليک کنيد.سپس گزينه آخر يعني Properties را انتخاب کنيد.
بعد به قسمت Settings ميرويم. و بعد به گزينه advanced مراجعه کنيد.بعد بهadaptar ميرويم و properties را ميزنيم ، سپس بهrescoures ميرويم وmemory range رو انتخاب ميکنيد.و بعدok کنيد.
حالا اگر برق رفت دستگاه شما خاموش نمي شود ميتوانيد با زدن فيوض امتحان کنيد. (لازم به ذکر است ممکن است اين ترفند بر روي بعضي از دستگاه ها جواب ندهد)



           
جمعه 20 بهمن 1391برچسب:, :: 12:10
عـلیرضافـــرضــی

پیغامی قبل از ورود به ویندوز

 

قصد دارم شما را با ترفندی جالب آشنا کنم که با استفاده از آن می توانید کاری کنید که پیش از بالا آمدن کامل ویندوز و قبل از نمایش Welcome متنی را قرار دهید که این قابلیت را دارد که فارسی باشد و در یک پنجره کوچک نمایش داده شود. به عنوان مثال خوش آمدگویی به کاربر باشد یا در صورتی که در یک کافی نت مشغول کار باشید قوانین آن مکان را نمایش دهد. 


 بدین منظور در Run تایپ کنید regedit تا رجیستری باز شود.
سپس یه كليد مقابل برويد: [HKEY_LOCAL_MACHINE / Software / Microsoft / Windows / CurrentVersion / Winlogon]
و دو مقدار رشته اي به نامهاي LegalNoticeCaption وLegalNoticeText بسازيد.
در LegalNoticeCaption نام كادر پيغامو به LegalNoticeText متني كه دوست داريد نمايش داده شود را بنويسيد.



           
جمعه 20 بهمن 1391برچسب:, :: 12:8
عـلیرضافـــرضــی

دستورات قابل اجرا در RUN



ادامه مطلب ...


           
جمعه 20 بهمن 1391برچسب:, :: 12:5
عـلیرضافـــرضــی

ترفندمخفی ورمز دار کردن فولدر بدون نرم افزار



ادامه مطلب ...


           
جمعه 20 بهمن 1391برچسب:, :: 12:2
عـلیرضافـــرضــی

نصب ویندوز



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, :: 20:27
عـلیرضافـــرضــی

 

قراردادن نام دلخواه کنار ساعت

 

 

کنار ساعت همیشه عبارت هایی مثل "ق.ظ" و ... می بینید که شاید شما دوست داشته باشید اسم خودتون بنویسید . اول مسیر ریجستری زیر رو پیدا کنید .

HKEU_Current_User\Control Panel\International

حالا دو دستور با نام S1159 و S2359 با مقدار String Value را می بینید که مقدار اونا رو به میل خودتون تغییر بدید . اگر این دو را ندیدید خوب خودتون درستشون کنید .

 



           
پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, :: 20:25
عـلیرضافـــرضــی

مرجع آموزشHTML AND XHTML



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, :: 20:9
عـلیرضافـــرضــی

گذاشتن تصویر پس زمینه برای یک پوشه در ویندوز XP


فرض کنید در درایو D یک پوشه به نام Video وجود دارد و ما می خواهیم برای این پوشه یک فایل تصویری به نام H. jpgرا به انوان پس زمینه این پوشه قرار دهیم.
1-برنامه Notepadراجرا کنیدسپس بر روی  file کلیک و گزینه Save Asرا انتخاب نمایید .در پنجره Save As, گزینه Save As Type را انتخاب کنید.در پنجرهSave As ,گزینه Save As Type را بر روی All File تنظیم و فایل را به نام Desktop.ini در مسیر فرضی که در بالا به آن اشاره کرد یم یعنی D:\Video کپی و ذخیره کنید.


2-فایل فرضی تصویری بالا که نام آن  H. jpg بود را در همین مسیر یعنی D:\Videoکپی نمایید دقت کنید حتمآ باید خود عکس را کپی کنید نه میانبر آن را(Shortcut ).
3-فایل Desktop.ini را توسط برنامه Notepad و عینآ دستورات زیر را در آن تایپ نماید                     [{BE098140-A513-11D0-A3A4-00C04FD706ECK}]
                       IconArea_Image=D:\Vedio\H.jpg


دقت داشته باشید که چون پوشه Vedio  در درایو Dمد نظر قرار داده بودیم, نام آن را نوشتیم.شما با توجه به به مسیر پوشه مورد نظرتان و درایو مربوط آن بایدمسیر صحیح را جلوی عبارت IconArea_Image به صورت کاملآ صحیح  تایپ کنید.
4-حالا باید به این پوشه یعنی vedio صفت یا ویژ گی مربوط ((سیستم)) که در اصطلاح به آن System Folder Attribute می گویند را اختصاص دهیم.برای  این کار از منوی Start گزینه
Run و سپس دستور CMD را وارد می کنیم تا وارد محیط Command Prompt شویم.اکنون مطابق نوشته زیر عمل کنید:                      "Attrib +S "D:\Vedio
بین دو کلمه Attrib و S+ یک فاصله(Spase) و بین دو کلمه S+و "D:\Vedio" هم یک فا صله وجود دارد و مسیر مشخص شده پوشه نیز حتمآ باید (" ") باشد.
5-عملیات با موفقیت به اتمام رسید. همانطور که اشاره شد من از پوشه فرضی vedio در درایو D  استفاده کردم  شما می توانید جای این دو عبارت از هر پوشه و درایوی که می خواهید استفاده کنید.

حرفه ای


ترفند شماره2


کنترل موس توسط صفحه کلید
برای فعال کردن این امکان فقط کافی است کلید های زیر را با هم فشار دهید
Left Alt + Left Shif + Num Lock

حالا باید روی گزینه ok کلیک کنید.
توجه داشته باشید که اول باید کلید Num Lock روشن باشد و سپس با انگه داستن دست خود بر روی
 کلید های کنار صفحه کلید می توانید موس را به حرکت در آورید

 (۸.4.2.6)

متوسط



ترفند شماره3


آیا می دانید چکونه میتوان فهمیدکه فرد مورد نظرتان در کدام room است.
برای این کار کافیست در صفحه اصلی مسنجر,جایی که لیست دوستان قرار دارد ,روی Message در بالای مسنجر کلیک کنید.حالا  بر روی File بروید و گزینه
TO USER CHAT GOرا بر گزینید بدین ترتیب صفه باز می شود که دارای دو بخش می باشد.بر روی قسمت مورد نظر کلیک کرده و ID مورد نظر را تایپ کنید و گزینه Ok
را بزنیدحالا اگر شخص مورد نظر Online بوده ودر ChatRoomباشد وارد رياRoom او میشوید واگرOnline نباشد یا داخل Chat Room نباشددوباه پیغامی به این مضمون روی صفحه ظاهر میشود USER IS NOT IN THE CHAT OOM .

متوسط



ترفند شماره ۴ 

با فشار دادن یک کلید در صفحه کیبرد یک پوشه را به سرعت باز کنید(مثلآ MY MUSIC)

برای این کار باید مراحل زیر را دنبال کنید:

1-روی پوشه مورد نظر راست کلیک کنید

2-یک میانبر بسازید وآن را روی Desk Top قراردهید.(Shortcut)

3-روی میانبر مربوطه کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.

4-در پنجره Properties به قسمت Shortcut بروید و در در حوزه Key Shortcut از یک کلید و یا از تر کیب دو یا چند کلید با یکدیگر استفاده کنید (یعنی گرفتن توام سه کلید Ctrl+Alt+M یا  ...+Ctrl+Shift )و در آخر با کلیک بر روی Ok کار را به پایان ببرید.

لازم به ذکر است که این ترفند فقط در حالتی امکان پذیر است که شما میانبر را روی Desktop داشته باشید.

 



           
پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, :: 20:8
عـلیرضافـــرضــی

ترفند۱

تغییر نام دسته جمعی فایل های(تصویری و صوتی و عکس و ....)

مثلآ ده ها عکس از جشن تولد خود با دوربین دیجیتال گرفته اید اما بعد از انتقالشان به کامپیوتر متوجه میشوید که هر عکس یک شماره بی مسما پیدا کرده است

در ویندوز xpشمامیتوانید این شماره ها را یکجا به هر اسمی که دوست دارید تبدیل کنید.

1- به پوشه ای که عکس ها در آن قرار دارد بروید

2- از منوی view نمای Thumbnailsرا انتخاب کنید

3- تمام عکس های را که می خواهید اسمشان عوض شود یکجا انتخاب کنید(Ctrl+A)

4- روی اولین عکس کلیک راست کرده و گزینه Rename را انتخاب کنید

5- اسم اولین عکس را تغییر دهید (مثلآ:Hossein)وسپس در فاصله خالی بین این عکس و عکس بعدی کلیک کنید.

آنگاه تمام این عکسها به ترتیب به Hossein(1).Hossein(2).Hossein(3)و.... تغییر خواهد کرد.

 


ترفند۲

تبديل صدای شروع ويندوز به آهنگ مورد نظر

برای اينکه صدای شروع ويندوز خود رااز حالت کنونی به حالت دلخواه در آوريد بايد به دستورات زير عمل نمايد.

1-ابتدا موزيک دلخواه خود را به حالت wave در آوريد

2-به control panel رفته روی گزينه Sounds and Audio Devices کليک کنيد

3-به منوی sound رفته ودر قسمت events program به دنبال گزينهstart windows بگرديد

4-در زير events program روی browse کليک کنيد و music دلخواه خود را انتخاب کنيد

توجه: music انتخاب شده در حد امکان کوتاه باشد. مثلا در حد 20 يا 30 ثانيه زيرا وقتی که windows با لا مي آيد شما نمی توانيد music را قطع نمايد.

 

 


ترفند۳

 سایت مورد علاقه دم دستته

اگر به سايتی مانند این مي رويد که به آن علاقه داريد و می خواهيد اسم آن را در فهرست آدرس بار داشته باشيد. وقتی در اين سايت هستيد

Ctrl+D را هم زمان با هم فشار دهيد

و اکر به سايت مورد نظر خيلی علاقه منديد و میخواهيد به بعد از هر بار باز کردن Explorer Internet این سايت به نمايش در بيايد برنامه Explorer Internet را باز و سپس از منوی tools روی گزينه Internet options کليک کنيد ودرقسمت address نام سايت مورد نظر راتايپ کنيد

پس منتظر چی هستی ؟!


ترفند۴

مشاهده یک پنجره به صورت Full Screen

هنگامی که پنجره ای را باز می کنید آنرا در حالت Maximize قرار دهید تا تمام صفحه را بپوشاند.البته باز هم بخش های از پنجره وجود دارد که با حذف آن متوانید بخشهای بیشتری از پنجره را در اختیار داشته باشید.برای این کار

1-پنجره را در وضعیت نرمال قرار داده

2-کلید Ctrl را نگه داشته و روی قسمت بالایی پنجره مورد نظر دبل کلیک کنید.


ترفند۵

آيا مي دانيد چگون ميتوان فرم هايي که در سايت ها به منظور ثبت نام در سايت بايد پر شود به طور جود کار پر کرد ؟

برای اين کار برنامه Ienternet Explorer امکان جالبي را برايمان فراهم مي کند

IE يک ويژگي به نام From Auto complete براي پر کردن خودکارفرم ها دارد و شما زماني که يک با فرم را پر مي کنيد IE اطلاعات را ذخيره و دفعات بعد از آن استفاده مي کند.

اگر اين امکاندر IE شما فعال نيست کافي است براي فعال کردن مراحل زير را دنبال کنيد:

پس از باز کردن IE از منوي Tools گزينه Ienternet Options را انتخاب کنيد در پنجره ظاهر شده در بخش Contentگزينه Auto Complete را انتخاب کنيد و سپس در پنجره ظاهر شده دربخش Use Auto Complete For گزينه Forms را فعال سازيد. از اين پس اي امکان در IE شما فعال است.



           
پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, :: 20:8
عـلیرضافـــرضــی

یاد آوری شماره ۱

کلید لگوی ویندوز را فراموش نکنید

کلیدلگوی ویندوز یعنی کلیدی که علامت روی آن حک شده است.و در ردیف پایین اکثر صفحه کلید ها وجود دارد

این کلید میانبر چنین فرمان هایی است:

1-کلید ویندوز :نمایش دادن منوی Start

2-D+کلید ویندوز:به حد اقل رساندن یا اعاده ی تمام پنجره ها

3-E+کلید ویندوز: فرا خواندن کاوش گر ویندوز

4-F+کلید ویندوز: فرا خواندن ابزار جست وجوی فایل ها

5-F+Ctrl+کلید ویندوز: فرا خواندن ابزار جست وجوی کامپیوتر

6-F1+کلید ویندوز:فرا خواندن کمک های اولیه

7-R+کلید ویندوز:فرا خواندن پنجره ی Run

8-Break+کلید ویندوز :نمایش دادن پنجره خصوصیات سیستم

9-M+Shift+کلید ویندوز:به حد اقل رساندن تمام پنجره ها

10-L+کلید ویندوز:بیرون رفتن و ورود دوباره به سیستم

11-U+کلید ویندوز: فرا خواندن مدیر برنامه های کمکی

یاد آوری شماره ۲

برای خودتان یک محافظ صفحه نمایش درست کنید

یک روش عالی برای استفاده از عکس ها و تصاویرهایتان

درست کردن یک Screen Saver با عکس های مورد نظرتان به این ترتیب است:

1-روی یک نقطه ی خالی Desktop راست کلیک کرده و بر روی گزینه properties کلیک کنید

2-به قسمت Screen Saver بروید

3-در فهرست Screen Saver گزینه My Pictures Slideshow را انتخاب کنید.

4- روی دکمه Settings کلیک کنید در پنجره گزینه این محافظ شخصی اول از همه باید شاخه ای را که محتوی تصویرتان است مشخص نمایید.بنابراین دکمه Browse را فشار دهید و پوشه مورد نظرتان را انتخاب کنیید سایر تنضیمات را مطابق میل خود انجام دهیید و دست آخر دکمه OK را فشار دهیید.

 



           
پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, :: 20:7
عـلیرضافـــرضــی

وارد شدن به ویندوز با دو پسورد برای محکم کاری

در ویندوز XP می توانید قبل از فعال شدن هر حساب کاربری ( USER ) ها پسورد دیگری قبل از همه اینها قرار دهید .
انتخاب این پسورد سبب خواهد شد تا دیگران قبل از ورود به ویندوز از دو سپر امنیتی عبور کنند.برای اضافه نمودن این پسورد به ویندوز مراحل زیر را دنبال کنید :

1)در کادر محاوره ای
RUN عبارت Syskey را تایپ کنید و سپس OK کنید .

2)در پنجره ظاهر شده با سر برگ
Securing the Windows XP Account Database روی گزینه Update کلیک کنید.

3)حال در قسمت
Password Startup پسورد دلخواه خود را وارد کنید و پنجره را با OK ببندید.

4) در صورت لزوم می توانید در قسمت
System Generated Password پسورد را بر روی Floppy Disk
ذخیره نمائید تا فقط با استفاده از آن قادر به عبور باشید.

از این پس زمانی که سیستم روشن و یا ریبوت شود . پسورد امنیتی قبل از ورود به حساب های کاربری ظاهر می شود و برای ورود از شما پسورد در خواست می کند.



           
پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, :: 19:36
عـلیرضافـــرضــی

نحوه نام گذاری شرکتهای بزرگ دنیا



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, :: 19:30
عـلیرضافـــرضــی

13ترفند درموردتسکبارویندوز7



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, :: 19:29
عـلیرضافـــرضــی

۱۰ روش سریع برای رفع مشکلات رایانه



ادامه مطلب ...


           
پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, :: 19:28
عـلیرضافـــرضــی

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ((دنیای مجازی و تکنلوژی)) و آدرس city-computer.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 7
بازدید کل : 35752
تعداد مطالب : 73
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

اهنگ پرده