نصب ویندوز
 
((دنیای مجازی و تکنلوژی))
وبلاگ تخصصی کامپیوتر مــــاهنشـــــــان

 

نصب ویندوز XP ( به صورت New Installation _ بدون ویندوز قبلی ):

 

 

 

 

 

1_ در ابتدا CD ویندوز XP با خاصیت Bootable تهیه کنید

 

 

 

2_ سیستم خود را Restart کنید و قبل از بالا آمدن سیستم عامل کلید Delete را فشار دهیدوارد تنظیمات Advanced BIOS Feat Ures شوید.(BIOS )

 

 

 

3_ صفحه ی فوق در سیستم های مختلف دارای ظاهری متفاوت است. اما در این صفحه باید دنبال قسمتی به نام Boot بگردید ( اگر چند قسمت Boot بود شما فقط قسمت First Boot  را تغییر دهید.)با روشن کردن کلید Num Lock

 

و با فشردن کلید + گزینه ی مورد نظر را بر روی “CD-ROM” قرار دهید. سپس با دو بار زدن کلید Esc در ابتدا وخروج از این سیستم کلید F10 را فشار دهید تا عملیات Save شود.

 

 

 

4_ پس از این که کامپیوتر دوباره راه اندازی شد در حالی که CD ویندوز XP درون آن است قبل از وارد شدن به ویندوز پیغام Press any key Boot from CD ظاهر می شود که شما فقط باید یک کلید را فشار دهید تا به محیط نصب ویندوز وارد شوید بعد از ظاهر شدن صفحه ی

 

Windows XP professional Setup کلید Enter را فشار دهید.

 

 

 

5_ در صفحه ی Windows Licensing Agreement که قرار داد ما بین شما وشرکت مایکروسافت است کلید F8 را فشار دهید تا به ادامه ی نصب بپردازید.

 

 

 

6_ درایو مورد نظر خود را انتخاب کنید وکلید Enter را بزنید.

 

 

 

7_ در اینجا دو دسته می شود:

 

                        1.کسانی که در درایو مورد انتخاب خود ویندوز دیگری دارند.

 

                        2. کسانی که در درایو مورد انتخاب خود ویندوز دیگری ندارند.

 

 

 

دسته ی اول:اگر در درایوی که شما انتخاب کردید سیستم عامل دیگری موجود باشد در صورت تمایل به تغییر درایو کلید Esc را فشار دهید و اگر میخواهید سیستم عامل های پاک شوند و فقط سیستم عامل جدید نصب شود کلید C را فشار دهید باز هم در صورت وجود ویندوز بر روی دستگاه 3 گزینه به ما پیشنهاد میگردد کلید L را فشار دهید.

 

 

 

دسته ی دوم:صفحه ای برای شما باز می شود که می توانید نوع فرمت دلخواه را انتخاب کنید ( ما پیشنهاد می کنیم نوع فرمت خود را تغییر ندهید) و کلید Enter را فشار دهید.

 

 

 

8_ در اینجا منتظر بمانید تا فایل های ویندوز کپی شود پس از کپی فایل های سیستم به صورت اتوماتیک کامپیوتر Restart می شود.(دقت کنید در این قسمت به هیچ وجه دکمه ای را فشار ندهید چون کامپیوتر خود به صورت اتوماتیک کار ها را انجام میدهد و اگر فشار دهید ممکن است این مراحل دوباره تکرار شود.)

 

 

 

9_ پس از طی مدت زمانی پنجره Regional and language options  ظاهر میشود در این پنجره بر روی گزینه ی Customize کلیک کنید و در قسمت Location کشور خودتان را انتخاب کنید. و در قسمت Standardsand formats زبان خود را انتخاب کنید.(در صورت نبود زبان مورد نظر خود بعد از نصب پس از  وارد شدن به ویندوز وارد Control Panel شوید بعد از آن بر روی گزینه ی switch to classic view  کلیک کنید و بعد از آن بر روی گزینه

 

Regional and language options  کلیک کنید سپس Cd ویندوزرا درون Cd rom بگذارید و بروی گزینه ی language کلیک کنید ودر این صفحه تیک دو جمله را در قسمت Supplemetal language support فعال کنید و کلید OK را فشار دهید .

 

 

 

10_ بعد از فشار دادن کلید Next صفحه ی Personalize your software  در کادر اول اسم خودمان را وارد می کنیم و در صورت تمایل در کادر دوم نامی را به عنوان نام شرکتمان وارد می کنیم.و کلید Next را فشار دهید.

 

 

 

11_ حال در پنجره ی بعد باید Serial Number که معمولا بر روی جلد CD و یا یک فایل متنی به نام   CD Key یا Serial موجود است وارد می کنیم ( نکته ی مهمی که باید مد نظر داشته باشیم این است که قبل از انجام عمل نصب اقدام به تهیه ی شماره سریال بنمائیم.) و دکمه ی Next را کلیک کنید.

 

 

 

12_ در پنجره ی Administrator  Password اگر مایل به گذاشتن رمز بر روی ویندوز خود هستید در این پنجره باید وارد کنید و در قسمت Confirm password پسورد دیگری را تایپ کنید .و بعد از آن Next را فشار دهید.(البته توصیه ما این است که بنا به مسائل امنیتی برای Administrator کلمه ی رمزی انتخاب نکنید.)

 

 

 

13_ در پنجره ی Modem Dialing information کد شهر محل اقمتمان را وارد می کنیم.

 

 

 

14_ در این پنجره (Date and Time Setting ) در قسمت Time zone گزینه ی Tehran GMT + 03,30) ) را انتخاب و Next را می زنیم تا ویندوز روال نصب را ادامه دهد .

 

 

 

15_ بعد از آن کامپیوتر Restart می کند و اتومتیک ویندوز را می آورد قبل از وارد شدن شما به ویندوز سوالاتی را باید به ویندوز جواب دهید .

 

 

 

16_ در صفحه ی اولی که برای شما باز می شود صفحه ی

 

Microsoft Windows  Welcome to میباشد که باید Next را کیلیک کنید.

 

 

 

17_ در صفحه ی بعد (  ready register with Microsoft  ) گزینه ی

 

No not at this time را انتخاب میکنیم و Next میزنیم .

 

 

 

18_ در صفحه ی Do you want to setup Internet access now? گزینه ی

 

No not at this time را انتخاب میکنیم و Next را کیلیک کنید

 

 

 

19_ در این صفحه اسم خودمان را وارد میکنیم و باز هم Next را کیلیک میکنیم.

 

 

20_ و در این صفحه Finish را کیلیک میکنیم تا عمل نصب به پایان برسد . حال اگر ویندوز کارت صدا و یا گرافیک را نشناخته آنها را نصب میکنیم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
پنج شنبه 19 بهمن 1391برچسب:, :: 20:27
عـلیرضافـــرضــی

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ((دنیای مجازی و تکنلوژی)) و آدرس city-computer.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 38
بازدید هفته : 44
بازدید ماه : 139
بازدید کل : 35888
تعداد مطالب : 73
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

اهنگ پرده